מציאת עבודה ביבשת אמריקה

רבים מאיתנו משתוקקים לרילוקיישן – אחרי צבא, בין תארים מתקדמים, עם המשפחה כולה או סתם כרענון מחיי היום-יום המורכבים שלנו בישראל. אבל לפני שאורזים את המזוודה ואומרים לכולם שלום, כדאי למצוא עבודה, אחרת תמצאו את עצמכם בחזרה בארץ מהר יותר משחשבתם. סקרנים לשמוע עוד? לפניכם כל מה שחשוב לדעת על מציאת עבודה באמריקה!

 

יש הרבה עבודות בארץ, למה דווקא חו"ל?

לפני שאנחנו מדברים על הכדאיות והאפשרויות השונות של עבודה באמריקה כדאי שנבין קודם מהם היתרונות של עבודה בחו"ל על פני עבודה בארץ. לא תופתעו לשמוע שיש לא מעט כאלה וזאת למרות שגם בישראל יש אפשרויות תעסוקה לא מבוטלות:

  • שכר מתגמל – במקומות רבים בעולם השכר הממוצע מאפשר להתקיים בכבוד (ואף ליהנות מרמת חיים גבוהה) עם פחות שעות עבודה שבועיות וימי עבודה קצרים יותר.
  • ללא ניסיון – בין אפשרויות התעסוקה, יש לא מעט משרות אטרקטיביות שכלל לא דורשות ניסיון קודם.
  • שילוב של הנאה ועסקים – נכון, גם בארץ אפשר לטייל בסופי שבוע וימי חופש, אבל עד כמה אנחנו מנצלים את זה? בחו"ל לעומת זאת כל נסיעה קצרצרה הופכת לטיול יום נהדר וזו גם הזדמנות לדבר על תחבורה ציבורית נגישה וזולה במרבית המקומות בעולם.
  • נדל"ן – בעוד שבארץ אנחנו נאבקים על האפשרות לחלום שיהיה לנו מספיק כסף לקחת משכנתא, במקומות רבים בעולם וגם באמריקה עצמה, ניתן לקנות יחידות דיור מקסימות בלי לקחת הלוואות.

 

עבודה ביבשת אמריקה – איפה הכי כדאי לעבוד?

מדובר ביבשת גדולה שמציעה אפשרויות עבודה רבות ומגוונות, החל ממשרות רבות לצעירים ומי שאין להם הכשרה מיוחדות, ברחבי היבשת כולה, וכלה במשרות הייטק נחשקות בעמק הסיליקון שבארצות הברית.

בין המדינות השונות, עבודה בארצות הברית נחשבת למי שמציעה את אפשרויות התעסוקה הרבות ביותר, אך יש לא מעט יעדים נוספים ברחבי היבשת שיאפשרו לכם למצוא את עצמכם, להרוויח כסף וליהנות מאיכות חיים, חברה טובה ולא מעט הרפתקאות.

 

עבודה בארצות הברית

אומרים עליה שהיא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות וזה תקף גם לגבי אפשרויות התעסוקה. בנוסף להיותה אחד הארצות החזקות ביותר (מבחינה כלכלית בכל אופן) בעולם, אי אפשר להתעלם מהדימיון לישראל מבחינת סגנון החיים בהרבה היבטים, מה שמאוד מקל על ישראלים רבים להשתלב בקהילה ואף להקים שם משפחה.

אז באיזה משרות ניתן להשתלב? אינספור אפשרויות – תוכלו למצוא המון משרות שלא דורשות ניסיון כמו מכירות, עבודה בעגלות בארצות הברית, בנייה ובטחון, לצד משרות לוהטות בתחומים נחשקים כמו הייטק, רפואה, עריכת דין ועוד. למשרות ואפשרויות נוספות, מומלץ להיעזר באתר pjobs.co.il שילווה אתכם לאורך כל הליך ההגירה.

עבודה באמריקה


עבודה מקסיקו

הזדמנויות העבודה במקסיקו הופכות אותה לאחת המדינות האטרקטיביות ביותר בעולם, במיוחד עבור צעירים שרוצים למצוא עבודה ביבשת אמריקה ולשלב אותה עם טיול ביעדים מסקרנים, לספוג תרבות מרתקת וליהנות מאוכל מעולה ואווירה תוססת.

בין המקצועות המבוקשים ביותר תמצאו משרות אבטחה שאמנם לא מצריכות ניסיון אך כן יש עדיפות למי שהיו בתפקיד קרבי בצבא, או עבודה בעגלות ומכירות, מה שלא דורש הכשרה אך ביטחון וכריזמה לא יזיקו. בנוסף, ישנן לא מעט משרות שדורשות ניסיון קודם, רובן בתחום הייטק ואלקטרוניקה.

יתרון נוסף של מקסיקו על פני מקומות אחרים ביבשת אמריקה, הוא האפשרות לקבל היתר עבודה בקלות יחסית ולא פחות חשוב, לחיות בזול – שכר דירה, אוכל, בילויים ושאר תענוגות חיים. או במילים פשוטות – לחסוך כסף מבלי לוותר על רמת חיים גבוהה.

 

עבודה בקנדה

אם נשווה לארה"ב ומקסיקו, קנדה יותר דומה לראשונה מבחינת סגנון החיים, אם כי היא הרבה יותר רגועה וסבלנית, כך שגם בכל הקשור ליחסה כלפי ישראלים המחפשים עבודה, היא נעימה יותר. היא ידועה כיעד חם יחסית לזרים ולכן היא מושכת אליה מהגרים מכל קצוות תבל, בהם לא מעט ישראלים.

במה תוכלו לעבוד בקנדה? במה שרק תרצו – עבודה בעגלות בה תרוויחו כסף רב במינימום זמן, משרות הייטק נחשקות, השתלבות בתחום התיירות או הנדל"ן, משרות טכנולוגיות אטרקטיביות, רפואה ועוד ועוד.

כל אלה לצד נופים עוצרי נשימה, רמת חיים גבוהה, אוכל מעולה וחברה ליברלית, הופכים אותה לאחד המקומות הכי אהובים בקרב ישראלים המחפשים יעד לרילוקיישן לצעירים, בעלי משפחות ולמעשה כולם.

 

משרות לישראלים באמריקה

כפי שניתן להבין, עבודה באמריקה טומנת בחובה הזדמנויות רבות ואם חשבתם שחייבים להגיע עם רקע קודם, תואר אקדמי או ניסיון מיוחד – זה ממש לא המצב.

עבודה ביבשת אמריקה ללא ניסיון

אם אתם מחפשים יעד למצוא בו עבודה ללא ניסיון, עבודה באמריקה תפורה עליכם. התחום המועדף ביותר הוא כמובן עבודה בעגלות ומכירות באמריקה, כיוון שהוא ידוע כתחום שניתן להרוויח בו סכומי כסף נאים בתקופה לא ארוכה (במיוחד למעוניינים לעבוד בתקופת החגים) לצד תגמולים גבוהים.

מקצועות נוספים שניתן לעבוד בהם ללא הכשרה קודמת – הובלה, ביטחון, תחזוקה, שיעורים פרטיים בעברית והן מקצועות בהם ניסיון הוא יתרון, אבל לא חובה, כמו למשל טיפול בילדים, נדל"ן ולעתים אף סיעוד.

עבודה באמריקה לבעלי ניסיון

אם יש לכם ניסיון, הכשרה מיוחדת או תואר אקדמי/מקצועי, לא תתקשו למצוא עבודה באמריקה. בין המקצועות הכי מבוקשים תמצאו מגוון רחב של משרות הייטק זוטרות עד בכירות, עבודות בתחומי רפואה שונים (גם אלטרנטיביים) ולמעשה כל מקצוע שתוכלו להעלות בדעתכם, כשכירים ולעיתים גם כעצמאיים.

 

עבודה חוקית באמריקה

לא משנה מהי מדינת היעד ובאיזו עבודה אתם חושקים, חשוב לקבל אשרת עבודה כחוק ולא להסתכן בעבודה לא חוקית – במקרה הטוב זה יכול להיגמר בעיצומים כספיים (קנסות כבדים) ואף גירוש ללא היתר חזרה, ובמקרים טובים פחות – בכלא.

לכל מדינה חוקי הגירה, ניירת ובירוקרטיה שונה בכל הקשור לקבל ויזת עבודה חוקית, לכן כדאי להיעזר בחברת השמה מקצועית כמו pjobs.co.il שתלווה אתכם יד ביד לאורך התהליך כולו – מציאת עבודה, הגשת הניירת ואף שכירת דירה.

חשוב לציין שבנוסף להסרת האיום שירחף עליכם אם תבחרו לעבוד בצורה לא חוקית, עבודה חוקית תאפשר לכם ליהנות משלל הטבות:

  • תנאים סוציאליים כמקובל בחוק (ימי מחלה, חופשה וכיו"ב).
  • תנאי העסקה משתלמים.
  • שכר ממוצע גבוה יותר.
  • ועוד ועוד…

לאיזה מסמכים אזדקק על מנת לקבל היתר עבודה?

לכל מדינה חוקים משלה אך על פי רוב המסמכים להם תידרשו הם כרטיס טיסה חזרה, דרכון בתוקף ואישור העסקה. מסמכים נוספים שמבקשים לעיתים יכולים להיות תדפיסי עו"ש (לוודא כי אין לכם חובות במדינת המוצא), אזרחות זרה (יכולה להקל מאוד על ההליך כולו ולכן אם יש אחת כזו בידכם, הציגו אותה ראשונה) וכו'.

שימו לב שגם אם קיבלתם אישור עבודה, הוא קצוב בזמן ואם תרצו להאריך אותו, יש להיערך לכך מראש ולא לחכות לדקה ה-90. אל תסתכנו בעבודה ללא היתר, גם אם נדמה לכם שמדובר בתקופה קצרה בלבד ועבודה "מתחת לרדאר".

 

לסיכום, מציאת עבודה ביבשת אמריקה יכולה להיות קלה משחשבתם, אבל חשוב לעשות את זה כמו שצריך – קבלו היתר עבודה חוקי ויפתחו לפניכם ים של הזדמנויות. לעזרה אל תהססו לפנות לחברת השמה מקצועית. בהצלחה!

 

 

מידע נוסף

שתפו אותנו

מעוניינים לעבוד בחו''ל?
השאירו את הפרטים שלכם,
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

עבודה בדובאי

עבודה באוסטרליה

עבודה באירופה

עבודה בעגלות

עבודות בחו״ל

שאלות תשובות