עבודה בארצות הברית – חוויה של פעם בחיים

עבודה בארצות הברית היא חלום עבור אנשים רבים, ויש לכך סיבה טובה. עם התרבות הדינמית שלה, הטכנולוגיה ברמה עולמית והכלכלה החזקה שלה, ארצות הברית מציעה אינספור הזדמנויות עבודה וחוויית עבודה ייחודית. במאמר זה נפרט מה הופך עבודה בארצות הברית להזדמנות של פעם בחיים.

כלכלה משגשגת

יש סיבות רבות ומגוונות מדוע כדאי לעבוד בארצות הברית. סיבה מרכזית היא הכלכלה החזקה שלה. למרות המשבר הכלכלי העולמי, ארה"ב תמיד הייתה מוקד משיכה מרכזי למחפשי עבודה מרחבי העולם. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מציעה עבודות הייטק בעמק הסיליקון בקליפורניה, משרות פיננסיות בוול סטריט בניו יורק, וגם עבודות פשוטות שאינן דורשות השכלה או הליך הכשרה מורכב או ממושך. בארה"ב יש אינספור הזדמנויות למי שמחפש עבודה במגוון תעשיות, כולל טכנולוגיה, פיננסים ושירותי בריאות. היציבות הכלכלית היחסית יוצרת סביבה אידיאלית למחפשי עבודה המעוניינים לקדם את הקריירה שלהם, להרחיב כישוריהם או פשוט לעשות כסף מהיר.

עבודה בארה"ב כאזרח ישראלי

גם עבור אזרחי ישראל, עבודה בארצות הברית יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת. על מנת לעבוד בארה"ב, אזרח ישראלי חייב לקבל אשרת עבודה תקפה, כגון ויזת H-1B לעובדים מיומנים או אשרת L-1 עבור רילוקשיין בארה"ב. חשוב לציין שקבלת אשרת עבודה בארה"ב יכולה להיות תהליך מורכב, ומומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בהגירה או בחברות כמו PJOBS – עבודה בחו״ל על מנת לוודא שכל הדרישות מתקיימות.

מודעות לחוקים ותקנות

בזמן העבודה בארצות הברית, אזרחי ישראל צריכים להיות מודעים לחוקי העבודה ולתקנות העבודה של המדינה, כמו גם לזכויותיהם כעובדים. חשוב לבדוק את החוקים והתקנות החלים על העבודה הספציפית של אותו עובד, כגון חוקי שכר מינימום, תשלום שעות נוספות ותקנות בריאות ובטיחות.

מיסוי

היבט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מיסוי. אזרחים ישראלים המגיעים לעבודה בארצות הברית עלולים להידרש לשלם מיסים בארה"ב וישראל על הכנסתם, אם לא יסדירו את ענייניהם לכן חשוב להכיר את חוקי המס של שתי המדינות ולבקש הדרכה של איש מקצוע בתחום המס במידת הצורך.

נא להתנהג בהתאם

בעת השהות בארה"ב יש להתחשב בהבדלים התרבותיים ובמנהגים של המדינה, באופן כללי, והאזור הספציפי בו עובדים. בארה"ב יש מדינות ומחוזות שמרניים יותר לעומת מדינות ומחוזות ליבראליים. ההתנהגות המכבדת צריכה לכולל כיבוד חגים מקומיים, לבוש מתאים למקום העבודה והקפדה על שפה וסגנונות הדיבור. התנהלות שכזאת תסייע להבטיח חוויה חיובית ומוצלחת בזמן העבודה בארצות הברית.

עבודה חוקית בלבד!

עבודה בארצות הברית ללא מסמכים וללא אישור מתאים עלולה להיות בעלת השלכות חמורות עבור אזרחים ישראלים או אחרים. חוקי ההגירה של ארצות הברית נוקשים, ומי שיפר חוקים אלו עלול להיענש באופן חמור, כולל בקנס, מאסר וגירוש. להלן הסכנות האפשריות:

הגירה לא חוקית

עבודה ללא אשרת עבודה תקפה נחשבת למעשה של הגירה בלתי חוקית, ומהווה הפרה של חוקי ההגירה בארה"ב. ההשלכות של עבודה ללא אשרת עבודה תקפה יכולות לכלול:

גירוש:

התוצאה החמורה ביותר לעבודה בארה"ב ללא המסמכים המתאימים היא גירוש. הליכי הגירוש יכולים להימשך פרק זמן לא מבוטל, והאדם עשוי לשהות במעצר במהלך תקופה זו.

קנסות

מי שעובד בארה"ב ללא התיעוד המתאים עלול גם לקבל קנסות משמעותיים. קנסות אלו יכולים להיות משמעותיים ועלולים לגרום לנטל כלכלי כבד.

אישומים פליליים

במקרים מסוימים, עבודה בארה"ב ללא התיעוד המתאים עלולה לגרום להגשת אישומים פליליים נגד המפר. הדבר עלול לגרום לרישום פלילי, שעלולות להיות לו השלכות מתמשכות על חייו של העובד, לרבות קושי בהשגת אשרות עתידיות או תעסוקה.

איסור כניסה עתידית

מי שעובד בארה"ב ללא התיעוד המתאים עלול גם להיתקל בקושי בהשגת אשרות עתידיות או תעסוקה בארה"ב. הפרה של חוקי ההגירה עלולה לגרום לאיסור כניסה קבוע חזרה לשערי אמריקה. ביטול איסור זה הוא הליך מסובך, שעלול להמשך שנים.

עבודה בעגלות בארה"ב

עבודה בארצות הברית בשיווק מוצרים באמצעות עגלות יכולה להיות חוויה ייחודית ומאתגרת. למי שמתעניין בעבודה מסוג זה, חשוב להבין את ההיבטים השונים הכרוכים בכך ואת ההזדמנויות הקיימות. שיווק מוצרים באמצעות עגלות מתייחס לשימוש בעגלות ניידות או בעגלות למכירה ולקידום מוצרים במקומות שונים, כגון מרכזי קניות, ירידי רחוב, פסטיבלים ושווקים. סוג זה של עבודה יכול לספק לאנשים את ההזדמנות להיות הבוס של עצמם, לשלוט בלוח הזמנים שלהם ולהרוויח כסף

אישורים ורישיונות

היבט חשוב בעבודה בתחום זה הוא קבלת האישורים והרישיונות המתאימים הנדרשים לפעילות במקומות השונים. זה עשוי לכלול קבלת רישיון ספק, רישיון עסק וכל היתר נדרש אחר. בכדי לוודא מהן הדרישות חשוב לברר אותן טרם תחילת העבודה עם גופים כמו PJOBS – עבודה בחו״ל, בכדי לא להסתבך עם החוק או עם הרשויות המקומיות. התעלמות מדרישות אלה עלולות להוביל למתן קנסות או אפילו קביעה כי התנהגות מסוימת היא בגדר הפרה של תנאי אשרת הכניסה לארה"ב.

כישורי שיווק

היבט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שיווק וקידום המוצרים. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת תצוגה אטרקטיבית, מתן דוגמאות, והצעת מכירות ברורה ותמציתית. מיומנויות שיווק, כמו הבנת התנהגות צרכנים וידע למכור לדמוגרפיות שונות, חיוניים בתחום העבודה הזה. חשוב גם שתהיה הבנה טובה של המוצרים הנמכרים, התכונות והיתרונות שלהם. זה יאפשר למשווק להסביר באופן משכנע על הערך של המוצרים ללקוחות פוטנציאליים ולסגור עסקאות.

תחום תחרותי

תחום שיווק המוצרים באמצעות עגלות יכול להיות תחרותי. בכדי להצליח חשוב שיהיה מוצר ייחודי ומושך לעומת המוצרים של המתחרים הרבים באזור שיוצעו ללקוחות הפוטנציאלים. בנוסף, ניתן להשיג יתרון על המתחרים באמצעות צבירת מוניטין כסוחר הוגן על ידי יצירתיות באופן הצגת המוצר ובאמצעות שירות לקוחות מעולה.

 

עבודה בארצות הברית

יכולות פיזיות

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את המאמץ הפיזי הכרוך בסוג עבודה זה. העגלות עשויות להיות כבדות והעבודה דורשת עמידה לאורך זמן ממושך יחסית, כמו גם הזזה והקמת העגלה במקומות שונים ובתנאי מזג אוויר מגוונים.

ניצול הזדמנויות

הנסיעה לארה"ב לצורך עבודה מסוימת מאפשרת לכל אדם שיש לו שאיפות עסקיות או רצונות להתקדם מבחינה כלכלית, השכלתית, אומנותית או תרבותית, לנצל את שהותו בארה"ב לממש את רצונותיו ולשדרג את מעמדו. ארה"ב היא הכלכלה הגדולה והמובילה בעולם עם תעשיות משגשגות  במגוון תחומים. השהות בארה"ב היא הזדמנות מצוינת לניצול הזדמנויות בתחום עניין כלשהו. השהות בארה"ב יכולה לאפשר לכל אדם, במקביל לעבודתו, לשפר את ידיעת השפה האנגלית ולהיחשף לרעיונות ולשיטות עבודה שיכולים לסייע בעתיד בעת בחירת תחום עיסוק או קריירה.

PJOBS – עבודה בחו״ל

מציאת עבודה בארה"ב היא תהליך בירוקרטי המצריך סיוע מצד גורם מקצועי בעל ידע וניסיון בתחום.  PJOBS הינה חברת השמה האוחזת בניסיון רב. החברה פועלת בישראל ועד היום סייעה לעובדים מרוצים רבים ברחבי העולם.

PJOBS מספקת ליווי עבור כל תהליכי ההשמה לעבודה בחו"ל. התהליכים הללו עשויים לכלול החל מהשגת אישורים נדרשים, כדוגמת ויזה, ועד לסיוע במציאת מקום דיור מתאים לשהייה בארצות הברית.

אתר החברה כולל מידע חיוני אשר יסייע לכל אלה המתכננים לנסוע לצורך עבודה בארה"ב ובמדינות נוספות. באתר ניתן למצוא גם מדור הכולל תשובות לשאלות נפוצות, מדריך לסיוע במציאת עבודה, וכן מידע עדכני על הזדמנויות עבודה באירופה, באסיה, בארה"ב ובאוסטרליה.

מידע נוסף

שתפו אותנו

מעוניינים לעבוד בחו''ל?
השאירו את הפרטים שלכם,
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

עבודה בדובאי

עבודה באוסטרליה

עבודה באירופה

עבודה בעגלות

עבודות בחו״ל

שאלות תשובות