אז איך בעצם להשיג עבודה בחו״ל?

אם אתם מרגישים שאפשרויות התעסוקה בארץ לא מתגמלות, הייתם רוצים לראות עולם בזמנכם הפנוי ואתם משתוקקים להעלות את רמת החיים מבלי להשתעבד לעבודה – עבודה בחוץ לארץ היא הפתרון המושלם עבורכם. איך להשיג עבודה בחול ומה כדאי לדעת לפני שעושים רילוקיישן? כל התשובות ממש כאן.

 

עבודה בחו"ל לישראלים

בין אם יש לכם ניסיון קודם או לא, תוכלו למצוא עבודה בחוץ לארץ שתואמת את הכישורים שלכם וגם אם אתם מרגישים שאין לכם איזה כשרון מיוחד או שלא למדתם מקצוע כלשהו, יש לא מעט הזדמנויות שיאפשרו לכם להשתלב בתפקיד מעניין ומתגמל ולא פחות חשוב – להרוויח עבורו הרבה יותר כסף לעומת מה שהייתם מרוויחים עבור תפקיד דומה בארץ. סקרנים לשמוע עוד? מיד נספר לכם על שלל אפשרויות תעסוקה, חלקן לא דורשות ידע קודם או ניסיון מעשי.

 

עבודה בחוץ לארץ – יתרונות

לפני שנצלול לרשימת מקצועות נדרשים וניתן לכם טיפים מועילים לגבי איך להשיג עבודה בחול, חשוב להזכיר כמה מהיתרונות של עבודה בניכר לעומת עבודה בארץ. אז אם אתם מתלבטים, המילים הבאות כתובות במיוחד עבורכם:

  • אינספור הזדמנויות: בשונה מישראל, בה מי שאין לו תואר אקדמי או הכשרה מקצועית יתקשה למצוא עבודה הגונה, במקומות רבים בעולם ישנן הזדמנויות אטרקטיביות שכלל לא דורשות הכנה מוקדמת למעט הנכונות להשקיע, ללמוד ולהתקדם. המוכרת ביותר (וגם בין המתגמלות ביותר מבחינת שכר) היא עבודה בעגלות ומכירות בחו"ל.
  • שכר מתגמל: סיבה נוספת היא תלוש השכר שתקבלו בתום החודש ויש 2 סיבות לשמוח – הראשונה, השכר השעתי הממוצע בחו"ל בדרך כלל גבוה יותר לעומת השכר השעתי בארץ, כך שעבור עבודה דומה תקבלו יותר כסף. השניה, הכסף שתקבלו יקנה לכם הרבה יותר ממה שחשבתם – יש לא מעט מקומות בעולם עם שכירות נוחה, אוכל זול ושפע בילויים.
  • לו"ז נוח: לא רק השכר מתגמל אלא גם שעות העבודה. אם אתם רגילים לעבודות שמתחילות השכם בבוקר ומסתיימות עם צאת הכוכבים, תשמחו לשמוע שבחו"ל נהוג לעבוד פחות שעות בשבוע, כך שיהיה לכם יותר זמן פנוי שתוכלו לעשות איתו ככל העולה על רוחכם – לראות עולם, להכיר תרבויות או כל דרך נוספת שממלאה אתכם.
  • רמת חיים: השקלול של כל מה שציינו מעלה – עבודה מתגמלת, מחייה זולה יותר וימי חופש רבים יותר, יאפשרו לכם בשורה התחתונה ליהנות מעליה ברמת החיים, גם מבלי שתשקיעו בכך משאבים והתוצאה – כיף גדול לצד האפשרות לחסוך לא מעט כסף.

 

איך להשיג עבודה בחול בקלות דרך חברת השמה

תוכלו למצוא עבודה לגמרי לבד ויש לא מעט שעשו זאת לפניכם אבל אם אתם רוצים לחסוך זמן וליהנות מיתרונות נוספים, אל תתביישו לפנות לחברת השמה מקצועית, כמו למשל pjobs.co.il שתדאג ללוות אתכם לאורך התהליך כולו – מציאת עבודה שתואמת את הכישורים והציפיות שלכם, הגשת הניירת המתאימה כדי לקבל היתר חוקי, מציאת דירת מגורים וכיו"ב. 

מבחינת משרות, לא ניתן להתווכח לגבי העובדה כי לחברת השמה גישה נוחה לרשימת משרות גדולה יותר מזו שייחשף אליה אדם פרטי, והיא מוסיפה לגדול ולהתעדכן כל הזמן. כך שבין אם יש לכם דרישות ספציפיות או שאין לכם כל כיוון – חברת השמה תעשה לכם סדר בלאגן, עד שתמצאו את מבוקשם.

 

אפשרויות נוספות למציאת עבודה בחוץ לארץ

חברת השמה היא הדרך הנוחה ביותר, אך אם אתם לא מוצאים את עצמכם בדרך זו ורוצים לנסות לבד, הנה כמה דרכים נוספות:

  • פרוטקציה: זה עובד בכל מקום בעולם – אם אתם מכירים מישהו שעובד בחו"ל ויכול להמליץ עליכם ולמשוך אתכם לעבוד איתו, לכו על זה.
  • פה לאוזן: הפעילו את הקהילה היהודית, חברים מקומיים או זרים גמורים ושאלו אותם על משרות פנויות בתחומים רלוונטיים.
  • לשכת התעסוקה: אם יש לכם דרכון זר תוכלו לגשת ישירות ללשכת התעסוקה ולבקש עזרה והכוונה במציאת עבודה מתאימה.
  • לוחות דרושים: לוח מודעות, אתרים מיוחדים ורשתות חברתיות מרכזים לא מעט משרות אטרקטיביות – פיתחו עיניים ואוזניים.

 

עבודה לישראלים בחו"ל – איזה אפשרויות פתוחות?

אם אין לכם ניסיון ואתם רוצים להרוויח סכומים נאים בפרק זמן קצר יחסית – עבודה בעגלות ומכירות בחו"ל תאפשר לכם לעשות זאת, במיוחד בתקופת החגים אך לא רק. לעומתה, עבודה בחקלאות או חוות חקלאיות לא תהיה כל כך רווחית אך תאפשר לכם ליהנות ממחיה בחינם.

מקצועות נוספים שלעיתים לא דורשים הכשרה אך היא בהחלט יכולה להיות בונוס הם הוראה פרטית, סיעוד, בניה ואבטחה ואילו אם יש לכם הכשרה מיוחדות, ניסיון קודם או תואר אקדמי, תוכלו להשתלב בשלל משרות אטרקטיביות כמו רפואה, הייטק ועוד ועוד. 

 

עבודה חוקית בחוץ לארץ

בין אם מצאתם עבודה או שאתם עדיין מחפשים, חשוב לעשות זאת בצורה חוקית וגם אם אתם מכירים חברים או מכרים שמצאו עבודה לא חוקית ועשו כמה ג'ובות – האמינו לנו, זה לא שווה. נכון, יש מקומות בעולם שנוטים להעלים עין מהתופעה, אבל האם זה שווה את הסיכונים?

  • גירוש לצמיתות.
  • קנסות כבדים.
  • מאסר/כלא.

אלה הן רק חלק קטן מהאפשרויות שיכולות לקרות במידה ותיתפסו, שלא לדבר על הפחד התמידי שמא מישהו ילשין עליכם. למרבה השמחה, הפתרון לכך פשוט, גם אם הוא כרוך בבירוקרטיה – קבלת אשרת עבודה חוקית. תוכלו לעשות זאת לבד או להסתייע בחברת השמה מקצועית כמו pjobs.co.il שתדאג עבורכם להכל. מהם היתרונות?

  • משרות טובות יותר.
  • שכר גבוה יותר.
  • תנאים סוציאליים ואחרים.

 

לסיכומו של דבר, בין אם יש לכם הכשרה או לא, תוכלו למצוא עבודה בחו"ל וליהנות מעליה ברמת החיים, קולינריה משובחת וטבע מופלא. העיקר שתזכרו שאתם לא לבד – עשו זאת בצורה חוקית. 

עבודה ללא ניסיון

מידע נוסף

שתפו אותנו

מעוניינים לעבוד בחו''ל?
השאירו את הפרטים שלכם,
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

עבודה בדובאי

עבודה באוסטרליה

עבודה באירופה

עבודה בעגלות

עבודות בחו״ל

שאלות תשובות